dijous, 15 de gener del 2009

"Per si et serveix... " (1) Estudis de DRET

Meritxell Garrido Sirvent va estudiar al nostre Institut fins acabar 2n de batxillerat l'any 2000. Després, va cursar la carrera de Dret a la Universitat de Girona, i ara és directora d'una sucursal bancària.

Aquestes han estat les seves respostes a les nostres preguntes:

  1. Quines qualitats, i disposicions, creus que ha de tenir una persona per tal de fer els estudis que tú has fet?

Per estudiar la carrera de Dret penso que s’ha de tenir en primer lloc vocació, és una carrera molt maca i que et permet aprendre moltíssim de molts àmbits diferents (dret civil, financer, penal). I en segon lloc és molt important tenir força de voluntat, ja que no és una carrera difícil però requereix molta constància i moltes hores d’estudi.

  1. En la teva opinió, quines són les dificultats més importants que es poden trobar en aquests estudis?

Penso que no és una carrera difícil, però com ja he comentat, és una carrera que requereix força de voluntat, en el sentit, que són matèries molt denses i que per assimilar-les t’hi has de passar hores.

  1. Después d’acabar, quines perspectivas de treball hi ha?

En aquest sentit diria que és una de les carreres amb més opcions de treball, ja que pots optar per l’advocacia, oposicions (aquí pots fer des d'inspector de treball fins a notari, passant per secretari d’ajuntament o judicial, etc.), o per exemple com és el meu cas que et permet treballar en el sector bancari.

  1. Tornaries a fer aquests estudis?

Sense cap mena de dubte. Com podeu veure jo no treballo en temes relacionats en dret, però la visió, el coneixement i la perspectiva que m’ha donat la carrera m’han ajudat moltíssim en el meu dia a dia, i en la vida en general.

  1. Quan encara eres a l’Institut, quins factors van influir més (positiva o negativament) en la teva orientació?

A dia d’avui encara em pregunto el motiu pel qual vaig escollir aquests estudis, i encara que sembli estrany, no ho sé perquè no tinc advocats a la família ni res per l’estil, simplement sabia que volia estudiar Dret.

  1. Què li diries a un alumne que pensi començar d’aquí a poc aquests estudis?

Que estigui tranquil, que és una carrera molt maca i que disfruti, que aprendrà molt, hi haurà assignatures més difícils i més fàcils, però pràcticament totes tenen el seu què, i amb il·lusió i força de voluntat segur que ho treurà sense problema.

· També m’agradaria afegir que per les meves oportunitats professionals ha estat molt important la formació complementària. En el meu cas, el fet de conèixer diferents idiomes m’ha permès accedir al meu lloc de treball actual. I és per això que recomano intentar buscar una especialitat o un tret que et permeti diferenciar de la resta, com per exemple el coneixement d’altres llengües.


Li donem les gràcies a la Meritxell per la seva aportació, i confiem que aquestes idees resultin útils a més d'un.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada