dimecres, 4 de març del 2009

"Per si et serveix..." (3) DRET I CRIMINOLOGIA

Raquel Fuentesal va acabar el batxillerat a l'IES Cendrassos l'any 1995. L'any 2001 es va llicenciar en Dret i, al curs següent va fer un postgrau en Relacions Laborals. Treballa d'advocada, especialitzada en estrangeria, a Figueres i, com ens explica a l'entrevista, l'any passat va començar els estudis de Criminologia.

Això és el que respón a les nostres preguntes:

1. Quines qualitats, i disposicions, creus que ha de tenir una persona per tal de fer els estudis que tú has fet?

Per mi el més important, sens dubte, és la constància. En el meu cas considero que hi havia molta matèria i molt poc temps per poder-la assimilar.

2.
En la teva opinió, quines són les dificultats més importants que es poden trobar en aquests estudis?

Dificultats no crec que n'hi hagi en el sí de l'estudi. Evidentment hi ha matèries més complexes que altres però si t'ho proposes pots.


3. Després d'acabar, quines perspectives de treball hi ha?

Aquesta pregunta sí que és realmente important. És la pregunta que et fas des de que comences la carrera…suposo que en el meu cas (en els estudis de Dret), la majoria pensa en fer-se advocat, sigui pel rol social, sigui perquè realmente creu que ho vol ser…Jo ara per ara no ho sé. Realmente no és el que m’imaginava, vaig estar decebuda totalmente de la carrera, però al final vaig pensar “per alguna cosa em servirà”. Vaig acabar la carrera treballant l’últim any. La primera incursió al món professional no va ser gaire satisfactòria personalmente parlant (a banda d’això, em pagaven i tot!!! 500 €). Vaig fer una segona incursió i vaig anar a Barcelona a un altre despatx. Aquesta sí va ser enriquidora (el meu jefe de llavors ara és el meu company de despatx), sobretot perquè el meu tutor em va donar molta confiança a mí mateixa i responsabilitats, així com una amistat que dura des de llavors. Ara estic a Figueres, pel meu compte, al meu propi despatx (de lloguer je je) i cal dir que fa aproximadament quatre anys i que és molt dur, molt de sacrifici…però té moments realment insubstituibles.


4. Tornaries a fer aquests estudis?

No, difícilment, i menys amb aquests plans d’estudis que cada vegada fan més pena. Ara després de vuit anys d’acabar la carrera vaig començar una altra (Criminologia) l’any passat…i ara sí que crec que he triat amb uns altres criteris i realment amb ganes i no perquè corresponia.


5. Quan encara eres a l'Institut, quins factors van influir més (positivament o negativament) en la teva orientació?

Recordo que quan era a l’Institut em vaig dirigir al meu professor de Llatí i li vaig comentar que volia triar Dret, perquè realment creia en el Dret o en la idea de justícia o amb algún ideal de canviar el món a millor… No sé quina resposta donar sobre la possible influència de factors de l’institut a l’hora de triar la carrera. Sí que puc dir que tinc molt bons records.


6. Què li diries a un alumne que pensi començar d'aquí a poc aquests estudis?
Que sigui constant i que cregui i senti el que farà.


Dret i Criminologia: un binomi cada vegada més frequent.
Moltes gràcies a Raquel per la seva col·laboració!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada