De moment, ens ofereix la seva experiència universitària, tot responent a les nostres preguntes.
- Quines qualitats, i disposicions, creus que ha de tenir una persona per tal de fer els estudis que has fet?
Crec que una persona que vulgui estudiar Educació Social ha de ser algú que, especialment, se senti a gust treballant amb les persones, perquè aquesta és l’essència d’aquesta professió. En un principi, la carrera pot semblar dirigida per treballar només amb col·lectius que “necessiten ajuda”, però poc a poc vas aprenent que l’ Educació Social està destinada a treballar pel desenvolupament de tota la societat.
També crec la persona que volgués exercir d’educador/a social hauria de ser una persona tolerant amb tothom, respectuós/a, empàtic/a, responsable i capaç de treballar en equip, ja que normalment no es treballa sol. Al llarg de la carrera es parla força sobre les qualitats d’un/a educador/a social, però fins que no hi treballes no t’adones si realment les tens i/o si gaudeixes de la feina que fas.
Una altra dificultat que hi he trobat, és que et demanen molta capacitat de reflexió sobre el món, per això és molt important estar sempre al dia de la premsa perquè sinó et perds força.
Dins de l’educació social hi ha tres àmbits per a treballar: l’animació sociocultural, l’educació permanent i l’educació especialitzada. Dins l’àmbit de l’animació sociocultural hi ha feines relacionades amb la cultura i l’educació en el temps lliure, com ara les de les àrees de joventut o cultura, o també feines relacionades amb la promoció de la participació ciutadana. Dins de l’àmbit de l’educació permanent hi ha feines de formació i/o acollida per a persones migrades, de formació professional ocupacional, entre altres. I finalment l’àmbit de l’educació especialitzada s’emmarca més aviat dins l’àrea de serveis socials, on es pot treballar a centres de justícia juvenil, a centres residencials de menors, centres de persones amb discapacitat, centres residencials de gent gran, centres per a persones amb drogodependència, etc. La veritat és que aquesta és una professió que té moltes sortides, cosa que considero que és un avantatge perquè pots aprendre més i alhora conèixer diferents maneres de treballar.
- Tornaries a fer aquests estudis?
A mi m’han agradat molt, però el que és cert és que de la teoria a la pràctica n’hi ha un bon tros, com a totes les carreres suposo. També he tingut companys/es que abans de fer la carrera han estudiat
- Quan encara eres a l’Institut, quins factors van influir més (positiva o negativament) en la teva orientació?
En principi jo volia ser periodista, però a mesura que vaig anar fent batxillerat vaig adonar-me que em decantava més cap a professions on em relacionés amb les persones cada dia. A segon de batxillerat estava estudiant l’assignatura de geografia i conèixer les realitats de diferents països em va fer canviar força d’opinió. Quan vaig saber les sortides que tenia aquesta carrera ja em vaig acabar de motivar, perquè creia que m’ompliria més una feina on pogués ajudar als altres i aprendre’n d’ells/es, que no pas una feina on només informaria sobre les situacions que es viuen.
- Què li diries a un alumne que pensi començar d’aquí a poc aquests estudis?
Torna a sortir, com gairebé sempre, l'idea d'estudiar per vocació i la de servei als altres. Gràcies a Manela per la seva aportació!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada