dilluns, 1 de juliol del 2013

Reclamació o doble correcció?


Avui, dia 1 de juliol, comença el breu termini per demanar una doble correcció d'una prova de les PAU, o de fer-ne una reclamació. Ambdues coses són excloents respecte a un mateix examen. Però, en què es diferencien?

Una doble correcció suposa que no s'està d'acord amb l'aplicació dels criteris de correcció d'una prova. Llavors, l'examen el corretgirà una segona persona i la qualificació serà la mitjana de les dues correccions, encara que sigui més baixa que la que ja es tenia. O sigui, que a un alumne que ha aprovat just les PAU no li convé demanar doble correcció, perquè li pot baixar la nota.

La reclamació, en canvi,  es por fer quan se sospita que hi ha hagut una errada administrativa, com ara a l'hora de fer la suma de les diverses parts d'un examen.  En aquest cas, la nova qualificació no pot ser inferior a l'obtinguda anteriorment.

Aquí podeu llegir la normativa sobre aquestes qüestions.

El termini que comença avui, s'acaba demà passat, dia 3 de juliol, a les 14:00 hores. El tràmit s'ha de fer a través d'accesnet.


3 comentaris:

  1. Bona tarda, Tinc un dubte amb la preinscripció i la nota d'acces:

    Fa tres anys, en acabar batxillerat, vaig fer la selectivitat. Però no em va arribar la nota i vaig entrar a un CFGS.

    Aquest any vull entrar a la universitat i he realitzat els dos examens de la fase específica per tal d'augmentar la meva nota.

    El problema és que al meu compte d'acces.net hi consten, com a fase general, tant la nota final del CFGS (que és la que m'interessa) com la nota de la fase general que em va quedar en la selectivitat de fa tres anys.

    Jo vull que se'm tingui en compte la de CFGS perqué és més alta, però a la preinscripció em surten les dues com a vàlides. Com puc saber quina de les dues tindran en compte a l'hora d'assignar-me una carrera? Perquè si tenen en compte la de fa tres anys, encara que s'hi sumi la nota de la fase específica, no m'arribarà per entrar a cap carrera de les que he demanat...

    Gràcies!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Gerard!
      Com que no tinc accés al web d'accesnet, no puc orientar-te gaire en aquest sentit. Suposo que tindran en compte la del CFGS, perquè sempre s'agafa la més favorable a l'alumne. De totes maneres, si vols tenir més seguretat, t'aconsello que facis una consulta a:
      Oficina d'Orientació per a l'Accés a la Universitat
      Via Laietana, 2.
      08003 Barcelona
      Telèfon. 93 223 03 23 / 93 223 25 91
      Adreça electrònica: accesnet.sur@gencat.cat

      Ho sento, però no et puc ajudar més.
      Salutacions!

      Elimina
    2. Aquest matí hi he trucat però tenien les línies ocupades. Demà ho tornaré a intentar.

      Moltes gràcies per respondre tant ràpid! :-)

      Elimina